
Telegraph  ownership  transfer
completed as £500m sale looms
The ownership of The Daily Telegraph has been transferred to a
new holding company as bidders and employees await news of the
destiny  of  one  of  Britain’s  most  influential  newspaper
publishers.

Sky  News  has  learnt  that  a  ‘hive-down’  to  simplify  the
ownership structure of the title and its Sunday sister title
has been completed in the last few days.

The corporate restructuring move comes after a consortium led
by Dovid Efune, owner of The New York Sun, and National World
chief David Montgomery submitted formal offers for the right-
leaning newspapers.

Money latest:
Top chef reveals his fried chicken recipe – and you can make
it for cost of KFC

In a memo to Telegraph staff on Monday morning, a copy of
which has been seen by Sky News, Anna Jones, the company’s
chief executive, wrote: “I can confirm that the investment
bank and advisers facilitating the sale of the company have
received multiple next-round bids.

“As  is  standard  procedure  for  this  type  of  sale  process,
RedBird IMI and its advisers will now review the merits of
each of these bids before confirming who moves to the next
stage.

“This detailed review of bids may take several weeks as the
various legal and regulatory implications for the possible
transactions are considered.

https://businessat.co.uk/sky/telegraph-ownership-transfer-completed-as-500m-sale-looms/
https://businessat.co.uk/sky/telegraph-ownership-transfer-completed-as-500m-sale-looms/
https://news.sky.com/story/money-blog-consumer-personal-finance-skynews-latest-13040934
https://news.sky.com/story/money-blog-consumer-personal-finance-skynews-latest-13040934


More from Business

Mike  Ashley  targets  struggling  Mulberry  to  avoid
‘another  Debenhams  situation’

Murdoch-owned firm ends Rightmove takeover interest

Money blog: Tipping rule changes begin tomorrow – what
you need to know

“In  the  meantime,  to  simplify  our  corporate  structure  in
advance of an onward sale, we have transferred the company’s
business from Telegraph Media Group Limited to Telegraph Media
Group Holdings Limited.”

Bidder expected to be chosen within two weeks

Advertisement
People close to the process anticipate a preferred bidder
being selected in the next fortnight, paving the way for the



Telegraph’s long-term ownership to be resolved after 18 months
of uncertainty.

Mr Efune’s bid has raised the extraordinary possibility of a
return to the British newspaper group for Lord Black, its
former proprietor.

Lord Black, who ceased to be a member of the House of Lords
earlier this year on the grounds of his non-attendance, writes
regular opinion pieces for The New York Sun, a digital-only
title.

Sir Paul Marshall, the hedge-fund tycoon who paid £100m for
The Spectator magazine this month, did not submit an offer for
the Telegraph ahead of a deadline on Friday but remains open
to acquiring the titles at the right price.

Please use Chrome browser for a more accessible video player

5:58

https://news.sky.com/story/spectator-magazine-finally-sold-to-gb-news-investor-sir-paul-marshall-13212272
https://news.sky.com/story/spectator-magazine-finally-sold-to-gb-news-investor-sir-paul-marshall-13212272


Why Marshall has bought The Spectator

The newspapers now look likely to command a price of at least
£500m, which would enable RedBird IMI to recoup the £600m it
paid last year for the right to convert debt attached to the
assets into outright ownership.

The Telegraph auction is being orchestrated by Raine Group and
Robey Warshaw, the advisers to RedBird IMI, the Abu Dhabi-
backed entity which was thwarted in its efforts to buy the
media titles by a change in ownership law.

Boris Johnson return?

A  separate  bid  orchestrated  by  Nadhim  Zahawi,  the  former
chancellor, is the subject of bilateral discussions with IMI,
the Abu Dhabi-based part of the joint venture with RedBird.

Sky News recently revealed that Mr Zahawi had sounded out
Boris Johnson, the former prime minister, about an executive
role with The Daily Telegraph if he succeeded in buying the
newspapers.

Be the first to get Breaking News

Install the Sky News app for free



Read more from Sky News:
UK’s biggest steelworks to cease production
UK becomes first G7 nation to exit coal-fired power

A  number  of  unsuccessful  bidders  for  the  Telegraph  have
included  Lord  Saatchi,  the  former  advertising  mogul,  who
offered £350m, while Mediahuis, the Belgian publisher, also
failed to make it through to the next round of the auction.

Lord Rothermere, the Daily Mail proprietor, pulled out of the
bidding earlier in the summer amid concerns that he would be
blocked on competition grounds.

IMI  is  controlled  by  the  UAE’s  deputy  prime  minister  and
ultimate  owner  of  Manchester  City  Football  Club,  Sheikh
Mansour bin Zayed Al Nahyan.

The Lloyds debt, which totalled more than £1.15bn, was repaid
by RedBird IMI on behalf of the family.

RedBird IMI have declined to comment.

https://news.sky.com/story/tata-steel-uks-biggest-steelworks-to-cease-production-after-more-than-100-years-13224922
https://news.sky.com/story/uk-becomes-first-g7-nation-to-exit-coal-fired-power-13225107

