
Telegraph suitor Marshall to
quit board of GB News owner
Sir Paul Marshall, the hedge fund tycoon, is preparing to step
down from the board of GB News’ parent company as he eyes a
renewed bid to acquire The Daily Telegraph.

Sky News has learned that Sir Paul, the co-founder of Marshall
Wace and largest shareholder in the television news channel,
is expected to hand over his board seat at All Perspectives to
Lord Agnew, chair of the UnHerd Ventures vehicle he bankrolls.

A  source  close  to  Sir  Paul  insisted  on  Thursday  that  no
decision had been taken and that it remained possible that he
would ultimately remain on the All Perspectives board.

If confirmed, the timing of Sir Paul’s exit from the board of
GB News’ owner would be significant, coming at around the
point  that  a  second  auction  of  two  of  Britain’s  most
influential  newspaper  titles  is  launched.

He was among the bidders for the Telegraph last autumn, and
had hired investment bankers to advise him, when Abu Dhabi-
backed  RedBird  IMI  effectively  hijacked  the  auction  by
repaying more than £1bn of debt owed to Lloyds Banking Group
by the Barclay family – the long-standing proprietors of the
Telegraph and Spectator.

RedBird IMI’s acquisition of the media assets has been stymied
by the government’s decision to amend legislation that would
block ownership of UK newspapers by investors connected to
foreign states.

It is now engaging bankers from Raine and Robey Warshaw to
conduct a further auction.

https://businessat.co.uk/sky/telegraph-suitor-marshall-to-quit-board-of-gb-news-owner/
https://businessat.co.uk/sky/telegraph-suitor-marshall-to-quit-board-of-gb-news-owner/


More from Business

David  Smith  apologises  for  celebrating  conviction  of
pregnant sub-postmaster

New coal plants in China soar despite President Xi’s
pledge to ‘strictly control’ dirtiest fuel

Money latest: US burger chain expanding in UK; Spotify
hiking prices again

Sir Paul is likely to be among the bidders when a new process
gets underway, with Lord Rothermere, the Daily Mail owner,
also expected to bid.

The potential board changes at All Perspectives come as GB
News prepares to make an unspecified number of job cuts as
part of a corporate reorganisation.

Advertisement



Employees  were  informed  about  a  round  of  prospective
redundancies at a meeting on Tuesday, according to insiders.

GB News remains heavily loss-making, although it has been
gaining momentum with its audience figures in recent months,
boosted in particular by the former UKIP leader Nigel Farage’s
role as a presenter on the channel.

Accounts filed at Companies House last month disclosed that it
made a pre-tax loss of £42.4m in its latest financial year, up
from £30.8m the year before.

Sir  Paul  has  pumped  tens  of  millions  of  pounds  into  the
company since GB News’ launch in 2021.

The  channel  competes  with  Sky  News,  the  BBC  and  other
broadcast  and  digital  news  providers.

It has been at loggerheads for months with Ofcom, the media
regulator,  over  its  use  of  prominent  politicians  as
presenters.

Ofcom  concluded  last  month  that  GB  News  had  breached
impartiality rules, but that it would not impose sanctions.

In December, Sky News revealed that All Perspectives was in
talks to raise roughly £30m in new funding from investors.

It was unclear whether the new capital would be structured as
conventional equity or as a convertible loan.

At the time, Angelos Frangopoulos, GB News’ chief executive,
said: “GB News is in an accelerated growth phase, beating
targets across its platforms.

“We  are  always  evaluating  strategic  and  investment
opportunities.”

GB News’s other shareholders include Legatum Ventures, while
former prime minister Boris Johnson recently joined GB News’



on-screen line-up.

In 2022, one of the channel’s original shareholders, the US
media giant Discovery, sold its 25% stake for £8m.

It had acquired the shareholding in 2020, prior to GB News’
launch, for £20m, implying a 60% reduction in the company’s
value at the time.

Be the first to get Breaking News

Install the Sky News app for free

Spokespeople for GB News and Sir Paul declined to comment on
Thursday.


